Image
28.12.2019

SINU MÕÕTU TOITUMINE: TOITUMISE AABITS



TOITUMISAABITS: kuidas töötavad erinevad toitimispõhimõtted ja kuidas valida endale sobiv.

Ükski toitumiskava või dieet ei ole täiuslik, ükski toiduaine pole vale või keelatud – seda keerulist suhet toiduga on võimalik õigete toitumispõhimõtetega üsnagi heaks sõpruseks kujundada.

Koostas: Steven Stiefel

 

SINU MÕÕTU TOITUMINE

Õigeid, valesid või lausa keelatud toite ja toiduaineid pole tegelikult pole olemas, samuti ka valesid või õigeid dieete ja toitumiskavasid. On vaid olemas sinu kehaseisundi, toitumisvajaduste ja eesmärkidega sobivad ja mitte väga sobivad valikud.

Kuidas sobivat valikut teha? Siin ei ole ega saagi olla ühest vastust või lahendust, sest kõik sõltub sinu keha hormonaalsest ja füüsilisest seisundist, treeningkoormusest ja treeningjaotusest ning muidugi eesmärgist, sest kehakaalu langetajal ja lihasmassi kasvatajal on täiesti erinevad toitumispõhimõtted. Kuid võtmesõna on toitumispõhimõtted, neid teades ja tundes oskad palju teadlikumalt oma toitumist korraldada ja ajastada.

Me võtame põhajlikumalt ette mõned toitumispõhimõtted ning selgitada, et pakkudes kehale vastavat makrotoitainete suhted ja ajastust, võib soovitud muutusi peagi peeglist märgata.

Ära proovi neid kõiki korraga ja ära jää pidama ühe põhimõtte juurde – isegi kui see sinu puhul hästi töötab, ei tööta see igavesti. Kui sinu keha muutub, siis muutuvad ka sinu vajadused ning senine toitumisviis ei toimi. Kui kahe kuu jooksul pole mingeid tulemusi, siis järelikult oled mõne parameetriga veidi mööda pannud – vaata üle oma treeningkoormus ja eluviis, tee vajalikud analüüsid ja veel parem, kui konsulteerid valdkonna asjatundjaga.

  

KIIRENDA AINEVAHETUST KIUDAINETEGA

Oleks õigem öelda, et kiudained korrastavad ainevahetust, sest nad parandavad seedimist ja toitainete imendumist. Tänu sellele, et kiudained imavad soolestikus vett, tekib täiskõhutunne kiiremini ja kokkuvõttes sööd vähem toitu.

KELLELE: kui oled pikalt olnud madala kiudainesisaldusega dieedil, näiteks kõrge valgu ja rasva (LCHF) dieedil, mille puhul on süsivesikute tarbimine väga madal ja seetõttu langeb ka kiudainete tarbimine.

KUIDAS: alusta kiudainete tarbimise analüüsist, et saada teada, kas sul on vaja nende tarbimist suurendada või mitte. Siin ei kehti põhimõte, et rohkem on uhkem – liigne kiudainete tarbimine võib takistada oluliste mineraalainete ja vitamiinide omastamist ning põhjustada sooleärritust. Kiudainete kogust tuleb tõsta tasapisi, sinu päevane vajadus on ligikaudu 30 grammi. Kui tahad täpsemalt arvutada, siis iga 1000 kcal ko

Artikli lugemiseks telli digipakett või osta artikkel

Tutvu maksevõimalustega

Kuupakett

4.70 EUR / ühe kuu lugemisõigus

Paketiga saab lugeda artiklied 30 päeva jooksul, siia ei kuulu digiraamatud ja eriväljaanded. Trenniajakiri.ee on digiajakiri, maailmatuntud fitness-ajakirjade Muscle&Fitness ja Hers ametlik tõlkeväljaanne. Lugemisvara täieneb pidevalt!

Aastatellimus

39.70 EUR / ühe aasta lugemisõigus

Paketiga saab lugeda artiklied 1 aasta jooksul, siia ei kuulu digiraamatud ja eriväljaanded. Trenniajakiri.ee on digiajakiri, maailmatuntud fitness-ajakirjade Muscle&Fitness ja Hers ametlik tõlkeväljaanne. Lugemisvara täieneb pidevalt!