Image
28.08.2018

Toitumise õige ajastus



Mida ja kuidas süüa ning mida oma toitumises muuta, et saavutada paremaid tulemusi?

Sa annad trennis endast kõik ja pingutad toitumise osas veelgi enam, kuid vaata üle – nii mõnigi püüdlikum treenija võib endale teadmata lihtsaid vigu teha. Ka parimad toidud, mida tarbid valel ajal, võivad teatud määral nurjata sinu püüdlusi ja pingutusi. Õigel ajastusel on toitumise puhul suur tähtsus ning õige toitainevalik mängib võtmerolli.

Kui rääkida fitness-maailmas levinud mõistetest nagu “valguaken” või “süsivesikuaken”, siis teadlased on ammu avardanud neid rangeid ajapiire ning valikuid, tuues esikohale eelkõige treeningute pikkust, intensiivsust ja treeningviisi. Et asi selgem oleks, jagame toitumisvajaduse tinglikult kahte faasi – energiafaasiks ja taastusfaasiks. Energiafaasis, mis leiab aset treeningute ajal, on eesmärk panna keha tööle maksimumvõimel ning selle faasi märksõna on töövõime, mitte lihaskasv – see on taastusfaasi eesmärk. Lihtsustatult öeldes, trenni tulles peab sul olema piisav energiavaru, mis lubab sul täisvõimsusel rügada. Peale trenni, kui algab taastusfaas, on küll võtmes lihaste taastuseks vajalik ehitusmaterjal valkude näol, kuid sama tähtis on tagada taastumiseks vajalik energia. Energiafaasi vajadus sõltub koormusest – näiteks 

Artikli lugemiseks telli digipakett või osta artikkel

Tutvu maksevõimalustega

Kuupakett

4.70 EUR / ühe kuu lugemisõigus

Paketiga saab lugeda artiklied 30 päeva jooksul, siia ei kuulu digiraamatud ja eriväljaanded. Trenniajakiri.ee on digiajakiri, maailmatuntud fitness-ajakirjade Muscle&Fitness ja Hers ametlik tõlkeväljaanne. Lugemisvara täieneb pidevalt!

Aastatellimus

39.70 EUR / ühe aasta lugemisõigus

Paketiga saab lugeda artiklied 1 aasta jooksul, siia ei kuulu digiraamatud ja eriväljaanded. Trenniajakiri.ee on digiajakiri, maailmatuntud fitness-ajakirjade Muscle&Fitness ja Hers ametlik tõlkeväljaanne. Lugemisvara täieneb pidevalt!