Image
12.12.2018

TERVIS: HC GYM MEDX SELJAKLIINIK



Seljavalude eest pole keegi kaitstud ning pea üheksa inimest kümnest on seda oma elus kogenud, kaheksal inimesel kümnest hakkab see korduma. Arenenud tööstusriikides on seljavalu kõige sagedasem töölt puudumise põhjus. Kaasajal loetakse seljavalu üldjuhul elustiilihaiguseks, mis tingitud vähesest liikumisest ja istuvast sundasendist tööl. Selja-, kõhu- ja tuharalihased muutuvad ajapikku nõrgaks ega toeta piisavalt selga. Selgroog on keeruline konstruktsioon ja peab täitma erinevaid funktsioone ning taluma erinevat koormust. Seljavalu üks sagedasemaid põhjusi peitub nõrkades seljalihastes, mis ei jaksa lülisammast hoida ja piisavalt toetada.

Tekst: HC GYM / www.hcgym.eu

Fotod: Marko Tooming / trainhard.ee

 

 

TREENI RÜHI- ja KÕHULIHASEID

 

Seljalihased kulgevad kihiti piki lülisammast. Pealmise kihi suured lihased hoiavad lülisammast liikumise ja raskuse tõstmise ajal püsti. Süvalihased on lühikesed ja tihedad, kinnituvad otse lülisamba lülide külge – neil on tähtis roll lülide stabiilse asendi hoidmisel, kaitstes lülisammast ning hoides liigeseid õiges asendis. Hea rüht eeldab tugevaid rühi- ehk tugilihaseid ja kuna igale lihasele vastab peegelpildis samanimeline lihas keha vastaspoolel, on oluline ka nende tasakaalustatud areng. Seljalihased tõmbavad keha tagasi, kõhulihaste toime on sellele vastupidine – tugeva ja terve lülisamba nimel tuleb treenida tugevaks nii selja- kui ka kõhulihased, et nende toime ja tugevus oleks tasakaalustatud.

 

 Seljaprobleemide, selja tugevdamiseks ja taastusraviks piisab, kui treenida selga kord nädalas.

back-02-02

 

Mõnele võib olla üllatus, et ka sportlased vajavad tugevaid ja treenitud rühi- ehk tugilihaseid. Näiteks Haile Gebreselassie, olümpiavõitja ja mitmekordne maailmameister, treenib tugilihaseid 3 korda nädalas lisaks oma igapäevastele põhitreeningutele. Sama teevad ka paljud teised Etioopia tippjooksjad ning nende tulemused kinnitavad tugilihaste treeningu olulisust – jooksjatele on vaja tugevaid korsetilihaseid, et jooksuasend püsiks laitmatu.

 

back-3-02

 

Kokkuvõtteks: võib öelda, et parim seljavaeguste ennetaja on rühi- ja kõhulihaste treening ning õiged harjutused ja treeningseadmed on hea tugilihaste arengu põhialus.

Kõigis HC GYM jõusaalides leiad kõik kolm tähtsamat trenažööri tugilihaste trenniks: kõhulihaste trenažöör ja pingid, küljelihaste trenažöör ja alaselja trenažöör. Tartu mnt HC GYM jõusaalis on aga lisaks maailma parimad selja- ja tugilihaste MedX treeningseadmed. MedX seadmed on loonud ja arendanud Arhur Jones, kelle üle 40 aastane kogemus tippklassi Nautilus seadmetega on toonud tema juurde treenima ka bodibilderitest legende nagu Arnold Schwarzenegger ja Sergio Oliva. MedX seadmetel on väga madal hõõrdumisjõud, mis tagab täpse ja kindla liikumise kogu ulatuses – täielikust sirutusest painutuseni ning võimaldab vajadusel ohutult isoleerida konkreetset lihast või lihasgruppe. Neid seadmeid kasutatakse üle maailma nii füsioteraapias ja taastusravis ning muidugi ka parimates jõusaalides.

 

MÕTLE RAHAKOTILE

Üks protseduur seljakliinikus võib maksta vahemikus 50-150 eurot. HC GYMi külastuskord on 2,5-3 eurot. MedX masinatel piisab selja tugevdamiseks ja taastusraviks ühest korrast nädalas, mis teeb 10-12 eurot kuus.

Miks on HC GYMil korrapääsmed? Vastus on peidus nutikas mõtteteras – “milleks vedada koju tervet lehma, kui sul on vaja vaid klaas piima”. HC GYM ei pista kätt sinu kontole ega seo sind ühegi lepinguga – käi nii mitu korda kuus, kui tahad, ja maksad täpselt selle eest, kui mitu korda käid. Muide, mitmed uuringud on näidanud, et veerand liitumislepingutega klubikülastajatest käib saalis heal juhul korra kuus, halval juhul … korra aastas!

Algajale ja keskmise taseme jõusaaliharrastajale piisab paarist trennist nädalas, edasijõudnutele 3-5 trennist nädalas. Lisaks tuleb ikka ette puhkuseid või suuremat töökoormust, jääb laps või ise haigeks, pühad, ärireisid jne – neid päevi või isegi nädalaid, millal nagunii trenni ei jõua. Korruta ja arvuta, kuid maksad ainult siis, kui kasutad.

 

Miks HC GYM toodab nii palju meistreid?

HC GYM on juba aastaid Eesti Fitnessi ja Kulturismi Liidu hinnangul Eesti parim spordiklubi. Meil on tipptaseme treenerid ja meil treenivad ka paljud Euroopa ja maailmameistrid. Joe Weider, kuulus kulturismiguru, ütles kunagi: "Kui sul tuleb sõita 250 km, et teha trenni parimas jõusaalis, siis tee seda kasvõi kord nädalas." See mees teadis, mida tähendab parim varustus ja parimad juhendajad, kes õpetavad sellega tulemuslikult treenima.

 

HC GYM’I poliitika on anda inimestele see vabadus ja võimalus käia trennis täiesti tasuta neile, kes seda muidu lubada ei saaks – juba aastaid käivad HC GYM’i saalides tasuta treenimas Tallinna lastekodu lapsed, puudega inimesed ja pensionärid. 

DSCF1994-W

 KONTAKTID:  www.hcgym.eu

 TEL: +372 53470599