Image
29.05.2017

Muuda lihaskuju treeninguga



Lihased koosnevad lihaskiududest, mille arv erinevates lihastes ulatub ligikaudu kümnest tuhandest enam kui miljonini. Laias laastus jaotuvad lihaskiud kiireteks ja aeglasteks, kuid lisaks on veel alatüüpe ning erinevate lihaskiudude vahekord mõjutabki suurel määral, millisest treeningust nad enam kasvustiimulit saavad.

Erinevatel inimestel domineerivad ka erinevad lihaskiudude tüübid ning suurel määral on see geenide poolt määratud. Samas mõjutab lihaste kiuline jaotus suuresti seda, kuidas sa ühe või teise treeningkavaga kohaned ja edu saavutad.

TÜÜP I (aeglased)

Roll: vastupidavus

Neid iseloomustab väiksem suurus, nad ei suuda arendada suurt jõudu, kuid on vastupidavamad – nende lihaskiudude rakkudes on palju mitokondreid, energia tootmisüksuseid, mis on võimelised efektiivselt oksüdeerima nii süsivesikuid kui ka rasvhappeid.

Seda tüüpi kiud kannavad põhiraskust kestvusalade puhul (pikamaajooks, pikad jalgrattasõidud). 

Funktsioon: Vähese koormuse korral töötavad üksnes aeglased lihaskiud ning keha lülitub valdavalt aeglastele lihaskiududele ümber koormuse ajal, mis kestab üle 90 sekundi.

Reklaam

Artikli lugemiseks telli digipakett või osta artikkel

Tutvu maksevõimalustega

Kuupakett

4.70 EUR / ühe kuu lugemisõigus

Paketiga saab lugeda artiklied 30 päeva jooksul, siia ei kuulu digiraamatud ja eriväljaanded. Trenniajakiri.ee on digiajakiri, maailmatuntud fitness-ajakirjade Muscle&Fitness ja Hers ametlik tõlkeväljaanne. Lugemisvara täieneb pidevalt!

Aastatellimus

39.70 EUR / ühe aasta lugemisõigus

Paketiga saab lugeda artiklied 1 aasta jooksul, siia ei kuulu digiraamatud ja eriväljaanded. Trenniajakiri.ee on digiajakiri, maailmatuntud fitness-ajakirjade Muscle&Fitness ja Hers ametlik tõlkeväljaanne. Lugemisvara täieneb pidevalt!